Nutrició i Salut
La Unitat de Nutrició i Salut d’Eurecat ofereix serveis científics i tecnològics a les empreses dels sectors agroalimentari, biotecnològic i farmacèutic en aspectes relacionats amb la salut i l’alimentació
Experiència
Les nostres capacitats abasten des de la prospecció d’ingredients, el disseny de l’aliment, fins a l’avaluació de la seva eficàcia biològica. Disposem d’un ampli coneixement de la naturalesa i funcionalitat d’ingredients en els productes i processos alimentaris.
Generem i apliquem models preclínics, tant in vitro com en rosegadors, de malalties i trastorns metabòlics humans per avaluar intervencions nutricionals o farmacològiques.
Conduïm, a les nostres pròpies instal·lacions, estudis d’intervenció nutricional i de promoció de la salut avalats pel comitè ètic d’investigació amb medicaments (CEIm) de l’Institut d’investigació sanitària Pere Virgili.
Avaluem la seguretat d’ingredients i productes alimentaris mitjançant estudis de toxicitat d’acord amb guies oficials. Aquestes capacitats ens permeten donar un servei integral a empreses del sector agroalimentari i farmacèutic.
Ciència i tecnologia dels aliments
Gràcies a un acord amb el departament de Tecnologia dels Aliments de la Universitat de Lleida (UdL), disposem de laboratoris per dissenyar, caracteritzar i validar nous ingredients i productes alimentaris adaptant-los a les tecnologies actuals i preferències del consumidor. També disposem d’una planta pilot per a fer recerca del processat d’aliments i begudes.
L’ampli coneixement de la funcionalitat tecnològica de cada ingredient en una matriu alimentaria ens permet reformular o millorar processos tecnològics incorporant tecnologies emergents alternatives.
Realitzem estudis de valorització de subproductes de la indústria alimentària, implementant noves aplicacions i obtenint fraccions d’alt valor afegit per a sector d’alimentació animal, humana i cosmètica.
Recerca preclínica en alimentació, ingredients bioactius i nutracèutics
Disposem d’un equip humà amb àmplia experiència científica en la generació i aplicació de models preclínics, en rosegadors i peix zebra.
Disposem de sistemes d’anàlisi cognitiu, comportamental, metabòlic i biomètric que podem integrar amb anàlisis omiques per avaluar de manera dirigida o holística els efectes d’intervencions nutricionals o farmacològiques sobre la salut.
Conduïm estudis in vitro sobre cultius cel·lulars, sistemes ex-vivo i organoids per screening de productes, avaluació de l’eficàcia biològica i descripció de mecanismes moleculars.
Realitzem estudis de digestibilitat, bioaccessibilitat i biodisponibilitat utilitzant sistemes in vitro o in vivo, incloent-hi la fermentació pròpia de la microbiota intestinal humana.
Serveis
Recerca preclínica in vitro i in vivo (rosegadors)
Recerca clínica i estudis en voluntaris
El nostre centre disposa de llicència de centre sanitari, que ens permet dur a terme de manera independent estudis d’intervenció nutricional aprovats pel comitè ètic d’experimentació mèdica de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili.
Conduïm estudis d’intervenció nutricional on s’integren la nostra dilatada experiència en nutrició, metabolisme i bioquímica amb les capacitats analítiques del centre de ciències òmiques.
Som pioners en nutrició personalitzada, aportant una nova visió en l’aplicació de l’alimentació i els hàbits dietètics a la salut, com al projecte europeu PREVENTOMICS, liderat des de la nostra unitat. També conduïm estudis on la promoció de la salut es posa al servei tant de la infància (projecte MED4YOUTH i Schoolfood4Change), per a la promoció de l’envelliment saludable (NESTORE) o empoderar a les famílies a la tria d’aliments saludables (projecte SwitchtoHealthy).
Serveis
Microbiologia, seguretat alimentària i ecotoxicitat
L’experiència i la capacitat en microbiologia ens permeten dur a terme l’obtenció, anàlisi i caracterització de probiòtics, incloent estudis d’infectivitat i translocació que usualment es presenten als dossiers de seguretat per la EFSA, FDA o altres autoritats.
Aquesta experiència també ens permet dur a terme diferents protocols de seguretat alimentària i ecotoxicitat.
Serveis
Assessorament, anàlisi de dades i formació
Projectes
Equip Unitat Nutrició i Salut
Nàdia Ortega Olivé
Directora de la Unitat de Nutrició i Salut
Actualitat
Eurecat llança una crida a famílies que vulguin participar a un estudi d’intervenció nutricional per millorar els hàbits alimentaris
L’Àrea de Biotecnologia del centre tecnològic Eurecat ha llançat una crida per trobar 160 famílies, amb un fill o filla menor de 12 anys i un adolescent de 12 anys o més, que vulguin millorar els hàbits alimentaris de tots els seus integrants en base als principis de la [...]
Eurecat ultima un estudi pioner per trobar noves estratègies nutricionals per prevenir els símptomes de l’etapa de menopausa
L’Àrea de Biotecnologia del centre tecnològic Eurecat, amb seu a Reus, duu endavant un estudi amb 200 dones en etapa postmenopàusica, amb l’objectiu de definir millor futures estratègies nutricionals que ajudin a prevenir els símptomes i patologies associades a la menopausa, on el canvi hormonal que s’esdevé comporta una [...]
El Temps d’Avellana promou l’ús de l’avellana al sector de la restauració en la seva sisena edició
La promoció de l’ús de l’avellana al sector de la restauració és un dels eixos del programa de la sisena edició del Temps d’Avellana, presentat a la Llotja de la Cambra de Reus, que any rere any aplega entitats i institucions vinculades a aquesta fruita seca de referència al [...]