autograph eurecat

Nou sistema d’emmagatzematge d’energia basat en elèctrodes de grafè, capaç d’alimentar un dispositiu totalment autònom compost per un o varis sensors juntament amb electrònica de control de baix consum.

El projecte Autograph desenvolupa i fabrica un prototip de sistema d’emmagatzematge d’energia que està basat en supercapacitors de grafè i que té la capacitat de gestionar els sensors integrats, incloent el procés i la comunicació de la senyal. Autograph, mitjançant el desenvolupament d’aquest prototip, té l’objectiu de donar resposta a la demanda provocada per les noves tecnologies sobre Ciutats i Edificis Intel·ligents i IoT (de l’anglès Internet of Things).

Eurecat participa en el projecte a través de la seva Unitat d’Impressió Funcional & Dispositius Integrats, que s’encarrega del desenvolupament del prototip funcional autònom de sensor i l’electrònica de control.

Autograph també compta amb la participació de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), que desenvolupa el sistema d’emmagatzematge d’energia basat en elèctrodes de grafè, i amb l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) que participa en la preparació dels materials basats en grafè funcionalitzat.

Dades generals

Projecte

Autograph Grafè com a material d’elèctrodes de dispositiu d’emmagatzematge d’energia en sistemes completament autònoms

Referència del projecte 

001-P-001702 – GraphCat. Convocatòria tecnologies emergents 2018

Programa i convocatòria

Projecte finançat a través de la convocatòria “RIS3CAT Comunitats Emergents” i cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014 – 2020.

Més informació del projecte

http://www.graphcat.cat/