Desenvolupament d’un reactor tàndem fotoelectrocatalític (TPER, per les seves sigles en anglès) per fabricar productes químics a partir d’energies renovables basades en CO2, aigua i llum solar, integrant la captura i conversió de CO2 en un sol dispositiu.
El projecte SunCoChem, liderat per Eurecat, té l’objectiu de proporcionar a la indústria química una alternativa per produir oxo-químics sense fer ús de matèries primeres derivades del carboni o petroli.
La innovació de SunCoChem, que es basa en l’arquitectura de captura i conversió de CO2 en una sola unitat per dissenyar un dispositiu autosuficient, aconsegueix reduir costos, reduir emissions de CO2 i millorar l’eficiència de conversió d’energia de la llum solar a les substàncies químiques. A més, la solució impulsada pel projecte tindrà un impacte important en la reducció de la dependència de la indústria química europea (ECI) sobre les matèries primeres de carboni.
El reactor tàndem fotoelectrocatalític (TPER) desenvolupat pel projecte es validarà en una planta industrial en què es realitzarà la conversió d’emissions antropogèniques de CO2 per produir 3 productes químics de valor afegit, que fins ara s’han creat mitjançant l’ús de combustibles fòssils, i demostrar que el CO2 es pot reutilitzar com a matèria primera de manera sostenible i competitiva.
SunCoChem, que compta amb la participació d’Eurecat a través de la seva Unitat de Tecnologia Química, la Unitat de Waste, Energy and Environmental Impact (WEEI) i el Departament de Consultoria, està format per un consorci de 14 socis de vuit països europeus.
Dades generals
Projecte
SunCoChem – Dispositiu fotoelectrocatalític per a la conversió de CO2 en productes químics via energia solar
Referència del projecte
H2020-NMBP-ST-IND-2019 – 862192
Programa i convocatòria
Projecte finançat pel programa Horizon 2020 de la Unió Europea dins la convocatòria CE-NMBP-25-2019 – Photocatalytic synthesis (RIA)
Web del projecte