TWIN-LOOP EURECAT

TwinOps i bessons digitals específics per a vehicles elèctrics definits per software.

TWIN-LOOP aprofita les noves capacitats de computació al núvol i als propis vehicles gràcies a l’ús de la computació d’alt rendiment combinada amb la digitalització dels vehicles elèctrics sota l’arquitectura de Vehicles Definits per Software (SDV).

Els bessons digitals actuals encara estan lluny de reflectir la complexa realitat del rendiment dels vehicles elèctrics, ja que sovint són massa simples. A més, cada vehicle, amb totes les seves variants, versions de hardware i software, és únic i depèn de l’ús real i l’estat de salut dels components crítics.

Tenint en compte aquesta singularitat i aprenent de les dades operatives d’una flota de vehicles, TWIN-LOOP explora com utilitzar models digitals durant tot el cicle de vida dels vehicles elèctrics per reduir el consum energètic sense comprometre el confort ni la seguretat.

El projecte desenvolupa un marc obert per a TwinOps per a vehicles elèctrics, juntament amb eines digitals que millorin contínuament el consum energètic, els costos de hardware, l’experiència del conductor i la resiliència dels vehicles durant les quatre etapes del seu cicle de vida.

Aquest marc es posarà a prova en tres casos d’ús rellevants que simularan condicions realistes per demostrar la seva eficàcia. També es fomentaran sinergies entre sectors i actors clau, alineant-se amb prioritats europees com 2ZERO i Chips JU, i es garantirà que els resultats del projecte siguin transferibles i acceptats al mercat de la indústria de l’automòbil.

La Unitat d’IT&OT Security d’Eurecat participa en diverses àrees relacionades amb la ciberseguretat en els vehicles elèctrics. Eurecat desenvolupa un Cyber Range (que integra CARLA i eines comunes de l’automoció) com a eina per simular, avaluar i validar solucions de ciberseguretat en vehicles elèctrics contra possibles atacs. També lidera accions per definir noves arquitectures per a vehicles elèctrics basades en Zero Trust i contramesures de codi obert, com la gestió d’identitats. Un altre aspecte rellevant és el xifrat de comunicacions i dades, per al qual s’aplicaran solucions de criptografia post-quàntica (PQC).

LOGO TWIN-LOOP EURECAT

Dades generals

Projecte

TWIN-LOOP – TwinOps i bessons digitals específics per a vehicles elèctrics definits per software

Referència del projecte

101192649

Programa i convocatòria

Projecte finançat pel programa Horizon Europe de la Unió Europea a través de la convocatòria HORIZON-CL5-2024-D5-01-05 — Advanced digital development tools to accelerate the development of software defined vehicles that enable zero-emission mobility (2ZERO Partnership)

ODS relacionats

7. Energia assequible i no contaminant

9. Indústria, innovació i infraestructura

11. Cuitats i comunitats sostenibles

Més informació sobre el projecte

TWIN-LOOP