Disseny d’un prototip de poda amb sensors per millorar la competitivitat del sector vitivinícola.
El projecte VIPO crea una solució tecnològica per facilitar, a través d’una eina formativa de realitat virtual, la incorporació de personal qualificat a les tasques de la vinya, contribuint a la millora de la competitivitat del sector vitivinícola.
VIPO dissenya un prototip de tisora de poda amb sensors que permet simular en un entorn virtual una experiència propera a la realitat i als paràmetres d’una vinya real.
Per altra banda, VIPO posa en marxa una plataforma formativa basada en intel·ligència artificial que és fàcilment utilitzable i personalitzada a través de la qual es realitza un curs d’iniciació a la poda fent servir el prototip de tisora amb sensors.
La Unitat de Tecnologies Audiovisuals i la Unitat d’Impressió Funcional i Sistemes Integrats d’Eurecat participen en el projecte VIPO, que està coordinat pel clúster vitivinícola català Innovi i compta amb la participació de Vitartis, Adecco, Vitivin, Arvipo i Bodega Cuatro Rayas.
Dades generals
Projecte
VIPO – Eina formativa basada en la realitat virtual
Referència del projecte
AEI-010500-2022b-259
Programa i convocatòria
Projecte finançat a través de la convocatòria “Agrupacions Empresarials Innovadores 2022” de l’Agència Estatal de Recerca (Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme) i la Unió Europea NextGenerationEU / PRTR