CONTINGUTS DISPONIBLES!
28 octubre 2022 | 8.45h a 13.30h | Celler de Vila-seca
En els últims anys hem vist com la tecnologia digital ha transformat el turisme, no només per poder oferir una experiència final més interactiva i completa al consumidor sinó també per optimitzar el procés de planificació i gestió, així com contribuir en la seva fidelització.
A la jornada organitzada pel programa del Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística (LABIIT) d’Eurecat i del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona; reflexionarem sobre les oportunitats que ens brinden les eines tecnològiques existents a l’hora predir i adaptar-nos de manera més àgil i amb efectivitat a les necessitats futures del sector turístic, així com disposar d’informació en temps real per a la presa de decisions al llarg de la cadena de valor i millorar l’experiència dels nostres visitants.
Organitzen:
PROGRAMA
08:45h
Recepció dels assistents.
09:00h
Presenta la jornada:
Sra. Cinta Massó, vicepresidenta del clúster TIC – Turisme i directora de vendes a Espanya i LATAM d’Hotels Network
BENVINGUDA INSTITUCIONAL
- Sra. Camí Mendoza, vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Sr. Ignacio de las Cuevas, cap de Partenariats Globals i Innovació Turística del Departament de Consultoria Tecnològica d’Eurecat i gerent del CoE in Tourism Innovation
- Sr. Pere Segura, alcalde de l’Ajuntament de Vila-seca
09:15h
CONFERÈNCIA INSPIRADORA “Tecnologies clau al servei de l’experiència turística”
És evident que la transformació digital és un repte permanent per al sector turístic amb enormes possibilitats a aprofitar. En aquest sentit, la Comissió Europea promou la transició del turisme en dos vessants: l’ecològica i digital. Tal com es recull a l’estratègia, la digitalització de l’economia i de la societat en general permet prestar serveis més sostenibles i innovadors que ofereixin experiències personalitzades i enriquides tecnològicament. Així, els darrers avenços tecnològics han contribuït a la millora de la interacció digital amb el client a través de tots els punts de contacte digitals, així com la generació d’experiències més immersives. És en aquest punt on aprofundirem sobre el potencial del context actual en el turisme.
10:15h
PONÈNCIA PRINCIPAL “Nous formats d’experiències i interacció digital amb els clients turístics”
Sr. Ignasi Capellà, cofundador i CMO de Broomx
11:15h
PAUSA CAFÈ & NETWORKING
11:45h
TAULA D’EXPERIÈNCIES “Aprofitament digital i tecnològic per a la millora de l’experiència”
Presentada i moderada pel Sr. Agustí Rochet, cap d’Organització i Gestió del Coneixement a l’Agència Catalana de Turisme
- Sr. José Francisco Mancebo, director executiu del Patronat Provincial de Turisme de Costa Blanca
- Sr. Adrián Sánchez, Guest Experience & Spa Manager a Vivood Landscape Hotel
- Sra. Flora Rodríguez, màrqueting i promoció turística del Patronat de Turisme de la Costa Brava de Girona
- Sr. David Rocasalbas, chief technology officer del Festival Cruïlla Barcelona
- Sra. Lara Mediavilla, world heritage assistant de la Casa Batlló
13:30h
Fi de la jornada
NOTA: En acabar la jornada, visita lliure al museu del celler i videomapping.
PONENTS
Sra. Cinta Massó, vicepresidenta del cluster TIC – Turisme i directora de vendes a Espanya i LATAM d’Hotels Network
Experta en ecommerce i màrqueting online, és vicepresidenta del Cluster TIC – Turisme de Catalunya i directora de vendes a Espanya i LATAM d’Hotels Network. Amb més de deus anys d’experiència en el sector turístic, professionalment ha estat vinculada a Beonprice, lastminute, booking, entre altres.
Twitter: @cintamasso
Sra. Camí Mendoza, vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
Alcaldessa de Cambrils des del 2015 fins al setembre de 2021. Durant l’exercici del càrrec, va liderar l’impuls de Cambrils com a ciutat turística i marinera. És vicepresidenta primera del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona des de juliol de 2019. Anteriorment, ha treballat en gestió de clubs esportius i en gestió d’una federació esportiva.
Twitter: @Cami_Cambrils
Sr. Ignacio de las Cuevas, cap de Partenariats Globals i Innovació Turística del Departament de Consultoria Tecnològica d’Eurecat i gerent del CoE in Tourism Innovation
Diplomat en gestió turística per la URV i doctorat en estudis de desenvolupament per la Universitat de Ginebra (ecologia global i desenvolupament sostenible), posseeix més de dues dècades d’experiència internacional tractant temes de màrqueting de destinacions, hospitality, organització d’esdeveniments, turoperació, formació professional, sostenibilitat i més recentment en circularitat i innovació en el sector turístic.
Twitter: @Eurecat_news | @CoETourism
Sr. Pere Segura, alcalde de l’Ajuntament de Vila-seca.
Enginyer de Camins, Canals i Ports i Postgraduat en Direcció d’Obres i Projectes. És alcalde de Vila-seca i president del Patronat de Turisme de Vila-seca. Anteriorment, va ser regidor d’Universitat, Cultura i Excel·lència del mateix ajuntament.
Twitter: @PereSegura2019
Sr. Xavier Cubeles, responsable de turisme i cultura de consultoria tecnològica d’Eurecat
Responsable, actualment, de turisme i cultura de consultoria tecnològica d’Eurecat, dirigeix la coordinació de la Comunitat Ris3Cat Media. Recentment ha participat en la redacció del Llibre blanc sobre la Intel·ligència Artificial aplicada a les indústries culturals i basades en l’experiència a Catalunya publicat pel CIDAI (Centre Innovation for Data Tech and Artificial Intelligence).
També es dedica a la docència impartint l’assignatura d’Economia de les Indústries culturals de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).
Twitter: @eurecat_news
Sr. Ignasi Capellà, cofundador i CMO de Broomx
Emprenedor, professor universitari i conferenciant, és un apassionat de la tecnologia i les experiències immersives. Ha estat el cofundador de Broomx, empresa de tecnologia orientada a les experiències immersives en espais físics que ha creat el primer projector immersiu del món. Actualment, n’és el responsable de màrqueting, comunicació i desenvolupament de negoci.
Coneixedor del sector turístic, durant més de sis anys ha estat el coordinador de projectes a la consultoria DCB turisme i desenvolupament local, així com consultor de comerç internacional al mercat de l’Índia per ACCIO.
Twitter: @Ignasi_CB i @broomxtech
Sr. Agustí Rochet, cap d’Organització i Gestió del Coneixement a l’Agència Catalana de Turisme
Format en enginyeria, en desenvolupament organitzacional i models interdisciplinaris, amb especialitzacions en e-business i en gestió del coneixement, és, actualment, cap d’Organització i Gestió del Coneixement a l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya, on impulsa els reptes d’innovació i la digitalització amb sentit.
Prèviament ha estat consultor en desenvolupament territorial i metodologies de gestió de software en grans corporacions.
És, també, membre coordinador del Pla Nacional de Valors de Catalunya i membre fundador d’associacions d’acció participativa, diàlegs i consens.
Twitter: @turismecat
Sr. José Francisco Mancebo, director executiu del Patronat Provincial de Turisme de Costa Blanca
Des de l’any 2014 és el director del Patronat Provincial de Turisme de Costa Blanca, anteriorment va ser el responsable de Promoció Turística i Secretari de la Comissió de Turisme a la Cambra de Comerç d’Alacant. També, l’any 2012 va ser escollit membre de l’Associació espanyola d’experts científics (AECIT), així com, en el mateix any, vicepresident segon de la Xarxa espanyola de turisme industrial.
Llicenciat en Publicitat i RRPP per la Universitat d’Alacant i doctor en Empresa, Economia i Societat en el mateix centre universitari, exerceix de professor associat universitari i ha publicat diversos articles sobre comunicació i turisme.
Twitter: @jfmancebo
Sr. Adrián Sánchez, Guest Experience & spa manager a Vivood Landscape Hotel
Diplomat en turisme i màster en direcció d’hotels, des de 2021 es troba vinculat a l’àrea de Guest Experience de Vivood Landscape Hotel.
Vivood Landscape Hotel ha implementat un sistema que monitoritza la satisfacció dels seus clients en temps real, un projecte pioner al sector hoteler que aporta valor en la gestió i atenció.
Twitter: @VIVOODhotels
Sra. Flora Rodríguez, màrqueting i promoció turística del Patronat de Turisme de la Costa Brava de Girona
Llicenciada en publicitat i relacions públiques amb anys d’experiència com a responsable de màrqueting en el sector tèxtil promocional, recentment s’ha incorporat al Patronat de Turisme Costa Brava – Girona, concretament al capdavant de la ruta del vi DO Empordà.
La ruta del vi DO Empordà va crear l’any 2021 l’experiència ‘Vivid Insòlit’, un mapping immersiu i itinerant que transportava als visitants directament a la ruta del vi.
Twitter: @EmpordaWine
Sr. David Rocasalbas, CTO del Festival Cruïlla Barcelona
Gestor de projectes de Business Intelligence amb una àmplia experiència en la indústria dels esdeveniments. Especialitzat en comerç electrònic, gestió de relacions amb clients (CRM), anàlisi de mercat, gestió d’esdeveniments i creació d’equips, és, actualment, responsable del departament d’anàlisi de dades i BI del Festival Cruïlla Barcelona, així com del departament de ticketing i control d’accés, entre altres.
Twitter: @cruillabcn
Sra. Lara Mediavilla, world heritage assistant de la Casa Batlló
Graduada en Història per la Universitat de Barcelona i en Gestió Cultural i de les Arts per la Universitat Internacional de Catalunya, actualment treballa a l’àrea de Patrimoni Mundial de la Casa Batlló.
Una de les seves funcions és donar suport a la nominació de la casa-museu a premis internacionals vinculats a l’experiència d’usuari i l’ús de la tecnologia per la millora turística. Destaca l’elaboració de la nominació als premis Tourism Innovation Summit on la Casa Batlló és finalista en la categoria Best Customer Experience.
Twitter: @CasaBatlloGaudi