La fabricació additiva metàl·lica: noves aplicacions i casos d’èxit

La fabricació additiva metàl·lica: noves aplicacions i casos d’èxit

Dia i hora
27-10-2026
Localització
Eurecat Manresa

Aquesta jornada, organitzada conjuntament pel Centre Tecnològic EURECAT i l’empresa STRUERS, té com a objectiu abordar una de les tecnologies avançades més disruptives per a la indústria: la fabricació additiva. Es tracta d’una tecnologia clau per a la innovació en la indústria, doncs permet fabricar peces i utillatges complexes, amb una àmplia varietat de materials, a la vegada que genera oportunitats per a nous models de negoci, especialment en l’àmbit dels recanvis. Però moltes de les nostres indústries veuen encara la fabricació additiva com una tecnologia únicament per a fabricar prototips, i necessiten entendre les seves potencialitats reals i els àmbits d’aplicabilitat al llarg de tota la cadena de valor. En aquest sentit, el ple coneixement de la tecnologia i la identificació de casos d’ús que mostrin els beneficis per a diferents organitzacions és crucial per a aconseguir els objectius de sostenibilitat, competitivitat, eficiència i rendiment que qualsevol sector es planteja.

A QUI VA DIRIGIDA LA JORNADA?
Persones i empreses interessades en explorar la fabricació additiva com una tecnologia útil per als seus processos productius. El perfil objectiu són directors tècnics d’empreses industrials.

 Organitzen:

[/fusion_text]

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Dia i hora
27 octubre 2026 09:15 - 13:30 Europe/Madrid
Localització
Eurecat Manresa
- Plaça de la Ciència 2, 08242 Manresa, Barcelona
- Plaça de la Ciència 2, 08242 Manresa, Barcelona
Exportar a

Agenda

9:15h  –  Registre

9:30h  –  Benvinguda i presentació d’Eurecat i Struers

9:45h  – Recerca en atomització centrífuga i impressió 3D de metalls.

Marc Grané, Cap de l'àrea de Materials Metàl·lics i Ceràmics d'Eurecat

10:15h  Metal·lografia: Etapes de preparació per a l’anàlisi microestructural i duresa de materials.

Daniel Castellà, Area Sales Manager, Struers

10:45h  Caracterització avançada de materials obtinguts mitjançant fabricació additiva

Anna Barrero, Investigadora en l'àrea de Materials Metàl·lics i Ceràmics d'Eurecat

11:15h  –  Pausa cafè

11:45h  – Preparació de mostres per a materials fabricats mitjançant tecnologies additives.

12:15h  – Comportament a fatiga d’aliatges metàl·lics fabricats per fabricació additiva: reptes i noves metodologies d'assaig.

Marc Marés, Tècnic especialista en l'àrea de Materials Metàl·lics i Ceràmics d'Eurecat

12:45 h  –  Visita als laboratoris

14:00h  –  Fi de la jornada

Go to Top