MEETECH 2026
- Dia i hora
- 14-10-2026 | 15-10-2026

Eurecat és present, un any més, a l’esdeveniment referent dels centres tecnològics espanyols organitzat per la FEDIT (Federación Española de Centros Tecnológicos) que tindrà lloc els dies 14 i 15 d’octubre a Madrid: meeTech Spain 2026.
Aquest any el lema és “Vivir más allá de la tierra”. Tecnologia espanyola aplicada al desenvolupament aeroespacial i a l’habitabilitat en entorns extrems.
Eurecat és part del comitè organitzador, i disposarà d’un espai expositor a la zona Tech & Touch (espai per mostrar prototips, innovacions com exemple de les capacitats dels centres tecnològics de forma tangible). En aquest ocasió, Eurecat mostrarà les capacitats en l´àmbit aeroespacial, intel·ligència artificial, plastrònica i manufactura avançada.
Demostradors com:
- Un suport d'Antena Satelital optimitzat amb tecnologia CFIP (Continuous Fiber Injection Process). Estructura multimaterial impresa en 3D en polímer i alumini, reforçada i unida integralment mitjançant injecció de fibres de carboni contínues, millorant dràsticament les prestacions mecàniques i la lleugeresa. El suport ha estat desenvolupat per REINFORCE3D (start-up deeptech constituïda per Eurecat i la gestora de fons BeAble Capital).
- Un prototip, innovació mundial, d’un panell d’interior de cabina aeronàutica de serveis per als passatgers creat mitjançant plastrònica, conjuntament amb l’empresa Carpel.
En el Challenge tecnològic, en format hackaton, els nostres investigadors Cirus Iniesta i Rafa Redondo participaran en equips multidisciplinars que hauran de proposar solucions innovadores a un repte tecnològic real proposat per una empresa.
Finalment, Eurecat també estarà a l'apartat Foro Principal, que en format de sessions monogràfiques s’hi tracten temes d’interès tecnològic amb la rellevant participació dels centres membres de FEDIT i empreses espanyoles de capçalera. En aquesta ocasió serà en Joan Guasch qui participi a la sessió “Operacions: robòtica, mobilitat i logística”. En la seva intervenció, parlarà de les activitats principals que Eurecat fa en robòtica i automatització, del projecte GRAIL, de la infraestructura tecnològica FAROS i les xarxes especialitzades on Eurecat participa. Per la seva funció d’actual vicepresident de l’AER anunciarà les xifres del sector a Espanya.
A més, assistirem a les trobades de Networking del darrer dia, amb la participació destacada del nostre director general Xavier López i el nostre delegat a Madrid, en Samuel Rodríguez.
Sobre el Meetech Spain Centros Tecnológicos
MeetechSpain és un esdeveniment disruptiu que pretén ser referent a l’ecosistema innovador espanyol. És un espai únic de trobada, connexió i cooperació entre Centres Tecnològics, organismes de recerca i empreses gràcies al principal element que els uneix: la tecnologia.
- Dia i hora inicial
- Inici: 14 octubre 2026 08:00 Europe/Madrid
- Dia i hora final
- Final: 15 octubre 2026 18:00 Europe/Madrid
