El centre tecnològic Eurecat s’incorporarà com entitat col·laboradora a l’Instituto Ricardo Valle de Innovación (Innova IRV), que reuneix els principals líders nacionals en microelectrònica, tecnologies digitals transversals i aplicades.
Com a part de la seva incorporació a la Fundación, Innova IRV i Eurecat han iniciat els treballs per definir formes de relació win-win, que consideren estratègica per a les dues entitats, que compten amb múltiples sinergies i complementarietats.
Aquests treballs abordaran la identificació de les capacitats tecnològiques d’Eurecat que puguin ser més interessants per a la comunitat Innova IRV, des de la demanda d’innovació de les empreses, particularment d’aquelles que treballin en mercats internacionals.
Entre altres, s’exploraran les àrees d’intel·ligència artificial aplicada a entorns sectorials, com ara la indústria 4.0, salut o agroalimentació, i altres àmbits relatius a economia circular.
A més, s’establiran mecanismes de coordinació i col·laboració al si de la Fundación per a l’execució de projectes conjunts, creació de noves empreses de base tecnològica i participació en projectes internacionals de R+D.
Així mateix, es pretén identificar de manera concreta un projecte que permeti comprovar a la pràctica les millors fórmules de col·laboració escalables a llarg termini. Des de l’inici, l’acord contemplarà la possibilitat de servir de base per a la replicació amb altres entitats i la conformació d’una xarxa més àmplia.
En aquest sentit, Xavier López, director general Corporatiu i d’Operacions d’Eurecat, ha destacat que la incorporació del centre tecnològic a la Fundación Instituto Ricardo Valle té com a finalitat “sumar i cooperar per generar més valor tecnològic i econòmic i noves oportunitats per a les empreses, mitjançant innovacions que impactin en la seva competitivitat, davant dels desafiaments que introdueixen aspectes clau com la digitalització o la sostenibilitat”.
D’altra banda, Ezequiel Navarro, president d’Innova IRV, ha apuntat que aquest pas suposa “alinear les estratègies dels dos centres en benefici de la innovació i amb l’objectiu comú de donar resposta a les necessitats de les empreses, enfocant la prioritat al mercat”.