El centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) participarà a la fira “Apropa’t a la FP” el proper 22 de febrer amb l’objectiu “d’acostar la Formació Professional als joves i de promoure la presència de les dones al sector industrial”, explica el director de Formació d’Eurecat, Marc Capellades.
“El nombre actual d’estudiants matriculats amb perfils tecnològics no és suficient per cobrir les ofertes laborals que es generen en molts d’aquests àmbits, i en el cas de les dones el buit és encara més significatiu”, assegura Capellades.
La tercera edició de la fira de referència en orientació formativa i professional, organitzada per l’Ajuntament de Sabadell, que començarà demà i se celebrarà fins el dissabte, comptarà amb la participació d’escoles i de centres formatius reglats i d’empreses.
Eurecat mostrarà la seva oferta formativa i posarà a l’abast dels assistents peces desenvolupades pels alumnes de Formació Ocupacional.
Paral·lelament, es duran a terme xerrades, tallers i conferències sobre els perfils professionals que es busquen en l’àmbit laboral i es faran demostracions per incentivar vocacions professionals. També hi haurà sis punts d’orientació personalitzada per als assistents.
Més presència femenina a la indústria metal·lúrgica
Eurecat ha col·laborat en la iniciativa MetallDones, en el marc del programa MetallVallès, liderat per l’Ajuntament de Sabadell i promogut per la Diputació de Barcelona, que fomenta la incorporació de la dona en el sector metal·lúrgic.
El centre tecnològic s’ha encarregat de la formació de les participants de la tercera edició de MetallVallès, que compta amb una part teòrica i una estada de pràctiques empresarials.