La Federació Catalana de Patinatge ha encarregat al centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) que dissenyi un model de casc específic per a l’hoquei patins, que inclogui la definició dels requeriments funcionals, tant estructurals, ergonòmics com biomecànics que haurà de complir aquest element de protecció.
L’encàrrec del projecte l’han signat a la seu central de la Federació Catalana de Patinatge el seu president, Ramon Basiana, i Miquel Rey, director general de Negoci d’Eurecat, en presència d’Albert Cucarella, gerent de la FCP, Eva Fité, Business Development Manager d’Eurecat, i Xavier Alen, màxim responsable de la comissió del casc de la FCP.
El projecte té com objectiu definir els requeriments funcionals del futur casc pel que fa a la seva estructura i biomecànica. Amb aquesta finalitat, primer es farà una definició dels objectius del projecte i recollida d’informació, en una segona fase la definició d’especificacions que ha de tenir el casc des del punt de vista estructural i ergonòmic i els resultats per considerar apte el disseny amb uns requeriments funcionals en base a la normativa de referència, com la dels cascs utilitzats en altres esports.
Per completar la definició d’especificacions, es realitzarà un estudi biomecànic que estableixi els principals moviments i impactes que rep la zona facial i cranial en la pràctica de l’hoquei patins i un estudi benchmarking amb l’objectiu d’identificar els tipus de productes relacionats existents al mercat. I finalment una anàlisi de patents existents per a productes similars.
El termini d’execució de la primera part del projecte serà d’unes deu setmanes i això es complementarà amb un procés que sigui el més participatiu possible i impliqui a tots els actors del món de l’hoquei patins.
Una vegada trobat el model de casc específic i ideal per a l’hoquei patins es realitzarà una recerca de possibles proveïdors per a la seva industrialització. La seva implementació definitiva haurà de ser aprovada per l’Assemblea de la Federació Catalana de Patinatge.




