Eurecat estrenarà nova seu corporativa al 22@

  • La seu de Barcelona, que centra l’Àrea Digital i Mèdia i corporativa, es traslladarà al Complex Cornerstone.

  • Eurecat ha arribat enguany a les 10 seus repartides pel territori català.

  • L’Àrea Industrial es concentra a Cerdanyola, Manresa, Mataró i Amposta, mentre que la recerca en el camp biotecnològic es duu a terme a Reus.

  • La recent integració del CTQC suposarà la creació d’una nova Unitat de Tecnologies Químiques a Tarragona.

Barcelona, 20 de juny de 2017.- El centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) estrenarà el proper mes d’agost nova seu corporativa al 22@, el districte de la Innovació de Barcelona, on ocuparà 3.455 metres quadrats al Complex Cornestone, ubicat al número 54 del Camí Antic de València, repartits en cinc plantes, on també es desenvolupa recerca en el camp digital i mèdia i a l’esfera de les indústries creatives i culturals.

“L’aposta d’Eurecat és continuar en el 22@, un districte que no ha parat de créixer en els quinze darrers anys en la configuració d’un nou pol tecnològic i de negocis a la ciutat de Barcelona i amb una projecció cada cop més internacional”, explica el president d’Eurecat, Xavier Torra.

El creixement del centre en número d’investigadors ha fet necessari el canvi d’ubicació de la seu a Barcelona, on hi treballen 190 persones, destaca el president d’Eurecat.

10 seus repartides pel territori català

Eurecat ha arribat enguany a les deu seus, repartides entre Barcelona, Canet de Mar, Cerdanyola del Vallès, Girona, Lleida, Manresa, Mataró, Reus, Tarragona i Amposta, que donen resposta a l’especialització del centre en les àrees Industrial, Digital i Mèdia i Biotecnològica i garanteixen la proximitat amb l’empresa.

Des d’aquestes deu seus territorials, Eurecat treballa per a la majoria de sectors empresarials del país, entre ells, l’alimentació, l’energia i els recursos, l’automoció, l’aeronàutica, el ferroviari, els sistemes i processos industrials, el sector públic, les indústries creatives i culturals, la indústria tèxtil, la salut, la construcció, el comerç, les finances i assegurances, les tecnologies de la informació i de les comunicacions (TIC), la biotecnologia, la formació, l’esport, el turisme, la consultoria i la promoció tecnològica i els esdeveniments.

L’Àrea Industrial es concentra a les seus d’Eurecat a Cerdanyola, Manresa, Mataró i Amposta. En el cas de Cerdanyola, la recerca abasta especialment la Robòtica Interactiva i Autònoma, els nous Processos de Fabricació i els Materials Avançats, un àmbit d’investigació que es duu a terme també a la seu d’Amposta.

Cerdanyola acull també l’Eurecat Laboratoy of the Future (E-LoF), un instrument intern que té el centre tecnològic per poder avaluar de manera fàcil, àgil, econòmica i eficient idees que puguin arribar a ser productes o processos innovadors. D’aquesta manera, destaca el president d’Eurecat, Xavier Torra, “les empreses poden veure si un projecte pot ser exitós i minimitzar així els riscos”.

La impressió funcional per donar prestacions addicionals a teixits i altres superfícies es desenvolupa a Mataró, on també s’investiguen noves estructures tèxtils i peces de roba funcionals que permeten donar solucions més eficients, quant a costos i propietats. Mataró acull també la recerca en tecnologia d’impressió funcional i electrònica impresa, un àmbit en creixement i que impactarà directament en sectors fins ara poc avesats a fer servir l’electrònica en el seus productes.

A Manresa, la investigació se centra en la sostenibilitat i l’economia circular, “uns àmbits on un hi ha un recorregut important per a innovar, donada la creixent necessitat de valoritzar els residus i generar cercles virtuosos en benefici del medi ambient”, subratlla el president d’Eurecat, Xavier Torra.

L’Àrea Digital i Mèdia engloba Data Science & Big Data Analytics, Intel·ligència Artificial i IoT, Tecnologies Multimèdia i User Experience i Ciberseguretat. En aquest cas, el treball de recerca es duu a terme, principalment, a Barcelona, on se situa també la seu corporativa d’Eurecat.

Per la seva banda, Reus és el centre de l’Àrea Biotecnològica d’Eurecat, que inclou recerca en Ciències Òmiques, Toxicitat i Seguretat Alimentària i Components Bioactius.

Així mateix, la recent incorporació del Centre Tecnològic de la Química de Catalunya suposarà la creació d’una nova Unitat de Tecnologies Químiques, a Tarragona, dins de l’Àrea de Tecnologies Industrials d’Eurecat.

En el cas de Lleida, durant el primer semestre de 2017 s’han posat les bases, juntament amb la UdL, per impulsar un pol d’innovació en agricultura 4.0, combinant capacitats digitals i mèdia i el reforç d’un laboratori industrial per a la maquinària agrícola.

La seu d’Eurecat a Girona ofereix a les empreses gironines proximitat amb les àrees de recerca d’Eurecat, amb un gran potencial en l’anomenada indústria 4.0, on conflueixen tecnologies industrials i digitals i que té un gran exemple amb la companyia Hohner, amb seu a Breda.

La seu de Canet de Mar, propietat de la Diputació de Barcelona, és una infraestructura de referència en el sector tèxtil, que aporta formació, investigació i servei a les empreses, que completa la recerca en el camp dels wearables i teixits intel·ligents que es duu a terme a la seu d’Eurecat a Mataró.

 

Eurecat, promogut des de la indústria i per a la indústria

Segons recalca el president del centre, Eurecat “està promogut des de la indústria i per a la indústria, tal com ho reflecteix la composició del seu Patronat, que compta amb catorze empreses capdavanteres en els seus àmbits: Indulleida, Simon Holding, Carinsa, Circuitor, ICL Iberia, Sener, Relats, Comexi, Hewlett Packard, Hipra, Reig Jofré, Digital Legends, Hallotex i Cellnex Telecom.

Eurecat compta també amb comissions sectorials i territorials, orientades a mantenir un diàleg molt estret amb les necessitats del mercat, gràcies a la participació de les empreses vinculades amb els centres d’origen.