La Federació Catalana de Patinatge i el centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) han dut a terme les primeres proves per al disseny d’un casc específic per a l’hoquei patins, que han consistit en un estudi de la velocitat de la pilota, que s’ha realitzat al pavelló del CEM Horta, de Barcelona, seu del club U.E. Horta, en el qual hi han participat nou esportistes, nois i noies, dels clubs CP Congrés i CHP Bigues i Riells.
Aquestes proves es complementaran amb un estudi biomecànic per poder definir els requeriments funcionals, tant estructurals, ergonòmics com biomecànics que haurà de complir aquest element de protecció.
En concret, aquest estudi biomecànic establirà la màxima velocitat d’impacte que podria rebre la zona facial i cranial en diferents situacions de joc, a fi de poder saber com s’ha de reforçar el disseny i l’estructura protectora del casc.
També s’ha dut a terme un estudi benchmarking amb l’objectiu d’identificar els tipus de productes relacionats existents al mercat i ha realitzat una anàlisi de les patents existents per a productes similars.
Tota aquesta informació permetrà definir les especificacions que ha de tenir el casc des del punt de vista estructural i ergonòmic i els resultats per considerar apte el disseny amb uns requeriments funcionals en base a la normativa de referència, com la dels cascs utilitzats en altres esports.
Una vegada trobat el model de casc específic i ideal per a l’hoquei patins es realitzarà una recerca de possibles proveïdors per a la seva industrialització. La seva implementació definitiva haurà de ser aprovada per l’Assemblea de la Federació Catalana de Patinatge.