Conferència: Tecnologies que allarguen la vida
30 de maig del 2017
Auditori de l’Edifici Imagina
Av. Diagonal, 177 – 08018 Barcelona
Patrocina:
Amb el suport de:
Viurem 140 anys?
Quines tecnologies exponencials seran responsables d’allargar les nostres vides?
Quin paper juga el Big Data i la Intel·ligència artificial en el progrés de la vida?
Podrà la genètica i biotecnologia avançar fins a curar totes les malalties?
La criopreservació, és ciència o és ficció?
Com pot l’Ecosistema tecnològic i empresarial català aprofitar les oportunitats que obren les noves ciències de la vida?
Eurecat i la SingularityU Barcelona organitzen la primera d’un cicle de quatre conferències que sota el títol “El Món que ve” volen apropar la visió d’experts en tecnologies exponencials i futuristes capaces d’il·lustrar i inspirar el talent a les nostres empreses.
La Conferència “Tecnologies que allarguen la vida” comptarà amb reconeguts experts que debatran com la integració de tecnologies com el Big Data, la genètica, la biomedicina o la enginyeria d’òrgans ens permetran viure més i millor. Les innovacions en aquestes àrees estan fent avançar la medicina i creen noves oportunitats de negoci diàriament.
A qui s’adreça:
Professionals i emprenedors de qualsevol àrea d’activitat que volen estar al dia. També especialistes en el sector de la Intel·ligència Artificial, Robòtica, Biotecnologia, Salud, Medicina, Farmàcia, etc. Públic inquiet per entendre els canvis que ens afecten i afectaran.
Idioma de la conferència:
CASTELLÀ i ANGLÈS
Programa
09:00h
Registre d’assistents
09:30h
Benvinguda i inauguració:
Sr. Miquel Rey, Director General de Negoci d’Eurecat
Conferència
9:45h – 10:30h
Tecnologies exponencials aplicades a la vida
Sr. José Luis Cordeiro
Professor fundador de la Singularity University, reconegut futurista, Director del Millennium Project, Node Veneçuela. Professor visitant a IDE-JETRO, Tòquio, al Institute of Physics and Technology, Rússia, entre altres.
És autor de més de 10 de llibres i coautor de 20: “2020 Transhuman and Economy of the future”, “La muerte de la muerte”, etc.
Llicenciat, MBA i PhD, en Mechanical Engineering al Massachusetts Institute of Technology (MIT)
Conferència
10:30h – 11:15h
Nous avenços en la millora de la longevitat
Sr. Aubrey de Grey
Cofundador i Director de Ciència de SENS, fundació que investiga les teràpies mèdiques regeneratives. Referent mundial en les teràpies Anti-Aging, assessor científic i divulgador. Autor de l’obra “The Mitochondrial Free Radical Theory of Aging”.
Llicenciat en ciències de la Computació i PhD. en Biologia a la Universitat de Cambridge al1985 i 2000, respectivament. Actualment Científic de la fundació Matusalén als EEUU.
Taula Rodona
11:15h – 11:45h
Com es poden aprofitar totes aquestes oportunitats que obre la tecnologia en l’ecosistema català?
Modera:
Sr. Jordi Palmiola, Project Manager de la Unitat de Projectes Integrals d’Eurecat.
Intervenen a la Taula:
Sr. Aubrey de Grey, Cofundador i Director de Ciència de SENS i referent mundial en les teràpies Anti-Aging, assessor científic i divulgador.
Sr. José Luis Cordeiro, Professor fundador de la Singularity University, reconegut futurista, Director del Millennium Project, Node Veneçuela.
Sr. Alejandro Martínez, President (CEO) de Grant Thornton.
Sr. Joaquín Serra, Vicepresident Executiu Sènior i CBDO of Natura Bissé Group, President i Cofundador de Reimagine food, i Ambaixador a Espanya de la Singularity University.
Sra. Núria Canela, Directora de la Unitat Centre for Omic Sciences d’Eurecat i la Universitat Rovira i Virgili
Sr. Fernando Sánchez, Director de Màrqueting i Comunicació del grup Mémora
11:45h
Cloenda
Aubrey de Grey
Cofundador i Director de Ciència de SENS, Fundació que investiga les teràpies mèdiques regeneratives. Referent mundial en les teràpies Anti-Aging, assessor científic i divulgador. Autor de l’ obra “The Mitochondrial Free Radical Theory of Aging”. Llicenciat en ciències de la Computació i Ph.D. en Biologia a la Universitat de Cambridge al1985 i 2000, respectivament. Actualment Científic de la fundació Matusalén als EEUU.
José Luis Cordeiro
Professor fundador de la Singularity University, reconegut futurista, Director del Millennium Project, Venezuela Node. Professor visitant a IDE-JETRO, Tòquio, al Institute of Physics and Technology, Rússia, entre altres. És autor de més de 10 de llibres i coautor de 20: “2020: Transhuman & Economy of the Future”, “La muerte de la muerte”, etc. Llicenciat, MBA i PhD, en Mechanical Engineering a la Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Alejandro Martínez
Alejandro Martínez és president de Grant Thornton a Espanya des del passat mes d’octubre. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona, Alejandro ha desenvolupat la seva carrera com a auditor en Grant Thornton durant els darrers trenta anys. Al mateix temps ha exercit un paper molt actiu en els òrgans de direcció de la Signatura a nivell internacional; de fet, dirigeix l’Àrea de Desenvolupament de Negoci Internacional i és Membre del Comitè Assessor de Assurance i del Comitè d’Execució Estratègica de Grant Thornton International).
Joaquín Serra
Joaquín Serra és Ambaixador de la Singularity University a Espanya, la missió de la qual és inspirar als líders sobre com aplicar les noves tecnologies per resoldre els grans reptes de la humanitat.
Vicepresident Executiu Sènior i CBDO de Natura Bissé Grup, centra els seus esforços en l’orientació i la direcció de les línies estratègiques de creixement de l’empresa. El seu paper ha estat fonamental per convertir Natura Bissé en sinònim de luxe, innovació i qualitat.
Jordi Palmiola
Project Manager de la Unitat de Projectes Integrals d’Eurecat. Professor de Mecànica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers Industrials i Aeronàutics de Terrassa (UPC). Membre de HumanityPlus. Seguidor de l’evolució de les tecnologies convergents i del fenomen del transhumanisme a la xarxa.
Enginyer Industrial per la UPC (2001) i Màster en Project Management per la URL (2012).
Núria Canela
Núria Canela és doctora en farmàcia per la Universitat de Barcelona (2002). La seva investigació es va centrar en els seus inicis en la recerca oncològica i el descobriment de nous fàrmacs antitumorals. Durant la seva carrera científica ha adquirit experiència en una gran varietat de disciplines científiques i tècniques analítiques. Ha treballat com a responsable de projectes a Merck i a l’Hospital Clínic de Barcelona relacionats amb les Plataformes de Proteòmica, i posteriorment a la Universitat Rovira i Virgili com a responsable de la Plataforma de Genòmica.
Des de la seva fundació l’any 2013, és coordinadora del Centre for Omic Sciences (COS) dedicat a oferir al món acadèmic i a l’empresarial solucions integrades per l’estudi de la Biologia de Sistemes, combinant la Genòmica, la Transcriptòmica, la Proteòmica i la Metabolòmica. Al 2014 el Ministerio de Economia y Competitividad va reconèixer al COS, conjuntament amb el Centro Nacional de Análisis Genómicos (CNAG), com a una Infraestructura Cientifico Técnica Singular (ICTS) de l’Estat, pel seu gran potencial biotecnològic en l’aplicació de les metodologies Òmiques en l’àmbit de la salut.
És la investigadora principal del grup de recerca GROM, (Research Group on Omic Methodologies) i la seva investigació més recent es centra en la relació del microbioma intestinal amb la nutrició i la salut, però amb el punt de vista de l’aplicació de totes les plataformes òmiques disponibles per obtenir una visió més realista dels sistema biològic que formen l’hoste i la microbiota, i de com es pot mantenir l’equilibri entre la simbiosis o la disbiosis per millorar la salut.
Fernando Sánchez
Fernando Sánchez Tulla és llicenciat en administració i direcció d’empreses i MBA amb l’especialitat en Funeral Services (FUSEMBA), a més d’haver-se format posteriorment en Màrqueting Digital i en Community Management. És membre de diversos comitès de les associacions d’empreses de serveis funeraris tant espanyola, europea com mundial (PANASEF, EFFS i FIAT-IFTA respectivament).
Es va incorporar el 2008 al Grup Mémora i actualment exerceix el càrrec de director de Màrqueting i Comunicació del grup. Anteriorment i durant 4 anys va ocupar la direcció d’una start-up de productes ecològics vinculada a aquest sector encarregant-se de la seva consolidació en el mercat espanyol i liderant la seva expansió internacional per Europa, Estats Units i Àsia. Va iniciar la seva carrera professional en una empresa de logística internacional vinculada a la London Metal Exchange (Borsa de Metalls de Londres).
Participa com a conferenciant i professor associat en diverses universitats.