El centre tecnològic Eurecat ha estat reconegut amb el Premi Revolució 4.0 Trajectòria, en la quarta edició dels Premis Emprenedors Revolució 4.0 de Catalunya Ràdio. La gala de lliurament dels guardons s’emetrà per Catalunya Ràdio el proper diumenge 8 de maig, a les 22.00, hora d’emissió habitual del programa “Revolució 4.0”, dirigit i presentat per Xantal Llavina.

El president d’Eurecat, Xavier Torra, ha recollit el guardó de mans de la secretària general de la Fundació per la Indústria, Núria Aymerich. El premi reconeix especialment el paper d’Eurecat “com a proveïdor de tecnologia industrial de Catalunya i com a exemple de suma de talents, de motivació, d’empènyer i guiar el carro de la digitalització perquè tothom s’hi afegeixi”.

En paraules de Xavier Torra, “just coincideix que fa 7 anys que els centres tecnològics avançats es van unir per crear Eurecat, el centre tecnològic més gran de Catalunya i el segon a nivell estatal i, des de llavors, Eurecat ha crescut molt i està bolcat en fer que les empreses siguin més innovadores i estiguin més preparades per poder competir millor, en un entorn extremadament exigent i canviant i ple de reptes des del punt de vista econòmic, tecnològic, social i mediambiental”.

El Barça femení i les start-ups Freshly Cosmetics i X1Wind, entre altres empreses i professionals guardonats

El certamen guardona les empreses i els professionals més destacats de l’any en àmbits com l’emprenedoria, la digitalització, l’empoderament femení, la salut, la comunicació a les xarxes o la solidaritat.

Els Premis Revolució 4.0, que ja s’han convertit en un esdeveniment clàssic a l’ecosistema emprenedor català, han premiat vuit categories. Entre els guardonats hi ha l’equip femení del Futbol Club Barcelona; la campanya #Joemcorono, una iniciativa impulsada sobretot pel doctor Clotet i també pel seu fill i la seva jove, els actors Marc Clotet i Natalia Sánchez, per recaptar fons per a la investigació sobre el coronavirus; Freshly Cosmetics, que en només cinc anys s’han convertit en una empresa que factura uns 50 milions d’euros amb la seva aposta per una cosmètica innovadora i sostenible, i La Casa de Carlota and Friends, un estudi de disseny fundat a Barcelona i amb presència a diferents països que ha incorporat al seu equip creatiu dissenyadors amb síndrome de Down i autisme.

També han estat guardonats el físic Àlex Arenas pel seu treball com a comunicador a les xarxes socials i a mitjans digitals i convencionals durant la pandèmia; l’empresa tecnològica Juicy Data, i X1Wind, una start-up que ha desenvolupat un projecte per generar energia eòlica al mar.