El centre tecnològic Eurecat i l’empresa d’innovació tèxtil Total Training Suit han desenvolupat una innovadora equipació esportiva dissenyada com una “segona pell”, que permet augmentar fins a un 30% la intensitat de les sessions d’entrenament funcional.
El prototip ofereix resistència mecànica al moviment que permet a l’esportista realitzar un major esforç durant l’activitat física. A més, el teixit utilitzat garanteix una completa llibertat de moviment per dur a terme un entrenament complet.
Com explica el CEO de Total Training Suit, Salvador Crespo, “hem dissenyat l’equipació per donar resposta a una mancança del sector, ja que, fins ara, tot i que existeixen materials i eines per millorar la qualitat dels entrenaments i el rendiment físic dels esportistes, presenten carències que no permeten fer una pràctica esportiva òptima”.
Eurecat ha participat en el disseny funcional i estètic de l’equipació, així com en la selecció de teixits tècnics, el patronatge i la confecció del prototip final. En paraules de la cap de Línia de Teixits Funcionals d’Eurecat, Rosa Rodríguez, “aquest producte inspirador posa en relleu la relació entre el tèxtil i l’esport, més enllà del confort, demostrant com el teixit pot esdevenir una eina fonamental per a la millora del rendiment. A més, afavoreix la creació de sinergies entre científics de l’esport i investigadors del sector tèxtil, obrint noves oportunitats d’innovació conjunta”.
Actualment, el grup de recerca de Tecnologia Aplicada a l’Alt Rendiment i la Salut del Tecnocampus ha conclòs els primers estudis científics d’eficiència de la peça esportiva, on s’ha avaluat la seva eficàcia a l’hora de millorar el rendiment i facilitar el moviment durant un entrenament funcional complet, amb uns resultats molt positius. Un cop finalitzada l’etapa d’estudis, el prototip estarà llest per al seu llançament al mercat.