L’equip format per investigadors dels centres tecnològics Eurecat, AINIA (Comunitat Valenciana), CTAG (Galícia), CTAEX (Extremadura), AIN (Navarra) i CARTIF (Castella i Lleó) ha rebut una menció especial al “Challenge” proposat per Enagás a Meetech Spain 2023, per la seva proposta basada en la impressió de sensors de grafè intel·ligent en cintes adhesives que es col·locarien sobre les juntes dels conductes per a la prevenció de l’emissió de gasos.

Al “Challenge” proposat per Enagás, transportista i gestor tècnic del sistema gasista espanyol, prop de 100 investigadors i tecnòlegs han treballat en dotze equips multidisciplinaris per desenvolupar una solució innovadora per a la detecció, mitigació i quantificació d’emissions de les infraestructures per les quals es transporten el gas natural.

Meetech Spain 2023 ha estat els dies 18 i 19 de maig un aparador de les capacitats dels centres tecnològics espanyols, en què també s’ha debatut sobre els desafiaments i les oportunitats de la R+D+I i s’ha incentivat la col·laboració entre els agents de l’ecosistema.

El “Showroom Tecnològic” de Meetech Spain ha mostrat 200 desenvolupaments i projectes d’R+D+I dels centres tecnològics de sectors tan diferents com el sanitari, l’agroalimentari, l’aeronàutic i l’industrial amb tecnologies com la fabricació additiva, la intel·ligència artificial, sensors de IoT o blockchain. Els 28 estands instal·lats a l’esdeveniment han estat una mostra de tecnologies transdisciplinàries desenvolupades pels centres tecnològics, fruit de la seva participació en projectes europeus i estatals o en col·laboració amb empreses. Juntament amb la transversalitat, la circularitat i la sostenibilitat han estat els eixos que han unit les iniciatives presentades.

Així mateix, les taules rodones de Meetech han abordat els reptes i les oportunitats de l’ecosistema d’R+D+I a Espanya, des dels resultats del Programa Cervera de Transferència Tecnològica fins a l’impacte de l’activitat dels centres, el seu paper en la industrialització i la transformació econòmica, les propostes de R+D+I que millorin la competitivitat d’Espanya com a país o les claus per comunicar sobre la innovació.