El grup d’alimentació Splendid Foods, dedicat principalment a l’elaboració d’embotits curats, ha dut endavant en col·laboració amb el centre tecnològic Eurecat un projecte que incorpora Intel·ligència Artificial, Internet de les Coses (IoT) i analítica de dades per optimitzar el procés de curació d’embotits, els resultats del qual es presenten aquesta setmana en el Mobile World Congress.

En concret, “s’ha dissenyat i implementat un sistema de monitoratge amb dispositius IoT que recull les dades del procés de curació, per ser processades i analitzades” i inclou algoritmes que “detecten les possibles anomalies del procés”, explica el director de la Unitat d’Intel·ligència Artificial Aplicada d’Eurecat, Xavier Domingo.

Per la seva part, el CEO de Splendid Foods, David Garcia-Gassull, destaca que “amb les tecnologies actuals i amb els socis tecnològics adequats s’obren escenaris d’anàlisi i comprensió d’aspectes industrials tècnics que fins ara no es podien solucionar donat que no es disposava de tota la informació, al no ser possible gestionar tanta magnitud de dades”.

A partir de la informació recollida, l’empresa “pot gestionar millor el procés de curació i reduir-ne, per exemple, el temps mantenint la mateixa qualitat del producte, fet que té impacte en una major competitivitat”, detalla l’investigador de la Unitat d’Intel·ligència Artificial Aplicada d’Eurecat Josep Pijuan.

D’acord amb el responsable de Negoci del Sector Alimentari d’Eurecat, Ignasi Papell, “l’ús d’analítica avançada de dades i de sistemes intel·ligents de suport a la decisió en el procés productiu és una oportunitat per a les empreses del sector de l’alimentació per prendre decisions més informades i ajustades a les seves necessitats”, en la línia de la Indústria 4.0, independentment de la seva dimensió.

La indústria càrnia és el principal sector agroalimentari de Catalunya, amb un volum de negoci de 7.028 milions d’euros i representa més del 31 per cent del volum de negoci del sector agroalimentari, segons dades recollides per Prodeca, l’empresa pública del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya.

La iniciativa s’inscriu en el projecte Embot-ITs, que ha comptat amb el lideratge de Splendid Foods, en col·laboració del centre tecnològic Eurecat, el clúster INNOVACC, l’enginyeria informàtica aplicada a gestió de processos industrials Delsys i l’empresa Patel, i amb finançament de la convocatòria de Grups Operatius del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural.

Veniu a visitar-nos a l’estand d’Eurecat a Digital Catalonia: Hall 4 – estand 4C1