AL-INVEST VERDE CONSTRUCCIÓN EURECAT

Enfortiment i millora de l’encadenament de pimes i les organitzacions empresarials associades al sector de la construcció, que tinguin o vulguin tenir una oferta de productes sostenibles.

El projecte AL-INVEST Verde Construcción promou, capacita i implementa pràctiques d’economia circular inspirades en experiències d’èxit d’Europa.

AL-INVEST Verde Construcció s’executa a la Regió Metropolitana i la Regió dels Llacs (Xile), tot i que empreses de regions limítrofes relacionades amb el sector de la construcció poden participar.

El projecte treballa amb dos tipus principals de pimes: proveïdors de productes i serveis amb atributs sostenibles, amb un enfocament particular als proveïdors de primera matèria per a la construcció, i oficines d’arquitectes i enginyers, que lamenten la manca d’oferta de productes sostenibles per a la realització de dissenys circulars.

En aquest sentit, AL-INVEST Verde Construcción busca potenciar l’articulació i la vinculació de pimes de productes i serveis sostenibles (matèria primera de la construcció) amb pimes associades a l’etapa de disseny i enginyeria de la construcció.

Eurecat participa en aquest projecte a través de la Línia d’Impacte Ambiental, emmarcada dins de la Unitat de Residus, Energia i Impacte Ambiental, que genera material relacionat amb l’economia circular a la construcció.

Per part seva, el Departament de Consultoria desenvolupa una eina web d’autodiagnòstic per al mesurament de la circularitat en pimes associades al sector de la construcció.

Dades generals

Projecte

AL-INVEST Verde Construcción – Articulació i desenvolupament de models de negoci sostenibles liderats per pimes amb oferta de productes i serveis sostenibles beneficiant el sector de la construcció xilè en la seva transició cap a l’economia circular

Referència del projecte

922-AIV-2/2022-018

Programa i convocatòria

Projecte finançat pel programa AL-INVEST Verd de la Unió Europea