Alimentaria 2018
Eurecat serà present a l’edició d’Alimentaria 2018, el Saló Internacional d’Alimentació, Begudes & Food Service. Concretament hi serem al Hall 8 l’Alimentaria Innovation Hub, pavelló 3 Hub 6 i com a Sponsor Silver.

Eurecat és un Centre Tecnològic privat que integra capacitats i experiència en alimentació i salut, biotecnologia, tecnologies industrials i digitalització.
El dia 18 d’abril Eurecat presenta en una sessió a les 11.15 h.: Casos d’innovació alimentària Empresa – Eurecat en tecnologia, producte i procés.
Ignasi Papell, responsable de negoci d’Alimentació a Eurecat, modera una taula rodona amb quatre casos d’innovació empresarial en producte, procés i tecnologia:
- Producte càrnic saludable per a segments de població específics. Jordi Roura, Responsable Departament de Qualitat Artigas Alimentaria
- Obesidad abdominal y probióticos. Lluís Arola, Director Àrea de Biotecnologia Eurecat
- Economia circular en empresa alimentària. Amaya Prat, Innovation Manager Casa Ametller
- Indústria alimentària 4.0. Vicenç Segalés, Responsable d’Enginyeria i Manteniment Codorniu
Eurecat col·labora amb la indústria alimentària en activitats i projectes de R+D+i i ofereix serveis científico-tecnològics avançats per desenvolupar nous ingredients i aliments d’acord a les preferències i el benestar dels consumidors i tenint en compte factors clau de la producció alimentària, amb nous models i tecnologies avançades que permetin la millora dels productes i processos agroalimentaris. Indústria alimentària 4.0, connectada, intel·ligent, flexible i sostenible, orientada a la creació de valor en productes alimentaris saludables, convenients i assegurances, per a consumidors informats, digitals i conscients de la relació entre nutrició i salut.
– Acompanyem a l’empresa en el disseny i desenvolupament d’ingredients, productes saludables, aliments funcionals, nutracèutics o medical foods.
– Validem la seva eficàcia i funcionalitat de salut/tecnològica.
– Millorem l’eficiència de l’empresa alimentària i biotecnològica en el procés industrial de manera sostenible, digital i intel·ligent.
Àrees de treball:
– Concepte i disseny de producte
– Validació de l’efecte saludable
– Tecnologia i seguretat alimentària
– Estudis de toxicitat i ecotoxicitat
– Packaging
– Gestió 4.0 agrícola i ramadera
– Economia circular i sostenibilitat, Ecologia Industrial i impacte ambiental, Cicle integral de l’Aigua
– Indústria alimentària 4.0, Smart management systems, ciberseguretat, Visió artificial, Realitat virtual, Robòtica i Automatització, Modelització i simulació, Solucions en materials i mitgación processos de corrosió, Formació.
– Valorització i comercialització de productes i tecnologies, Coneixement dels clients i del mercat
Alimentaria és un esdeveniment internacional de referència per a tots els professionals de la indústria de l’alimentació, les begudes i el food service. Una cita obligada amb la innovació, les últimes tendències i la internacionalització del sector.
Alimentaria 2018 potenciarà els seus valors únics i diferencials: la internacionalització, la innovació, la gastronomia i l’especialització sectorial. La fira oferirà també una oferta atractiva basant-se en els mercats clau de la indústria alimentària i les seves tendències de consum.
Eurecat dins la seva àrea dedicada a la Biotecnologia compta a la Unitat de Nutrició i Salut que ofereix serveis científics i tecnològics a les empreses agroalimentaries en aspectes relacionats amb el consum d’aliments i la salut, especialment en el camp dels nutracèutics i els aliments funcionals.
Les línies de treball Nutrició i Salut inclouen l’assistència tècnica, el desenvolupament de projectes de R+D+i i els serveis tecnològics per les empreses. Aquests serveis inclouen els aspectes d’assessorament d’acord amb la normativa vigent i la comprovació de l’eficàcia dels aliments, extractes, nutracèutics i/o ingredients funcionals.
El CTNS integrat a Eurecat posa a disposició de les empreses les infraestructures en ciències i tecnologies òmiques (www.omicscentre.com). L’apliació d’eines bioinformàtiques són imprescindibles per a explicar l’efecte d’un principi actiu en el conjunt d’un sistema biològic i poder-ne interpretar el seu mecanisme d’acció, dissenya nous aliments funcionals perquè les empreses tinguin noves oportunitats de negoci i siguin més competitives en aquest mercat emergent. Responem a les necessitats de les empreses que volen satisfer les demandes dels consumidors conscienciats sobre la relació dieta-salut, realitza estudis de caracterització fisicoquímica de l’aliment que permeten, mitjançant diferents assajos, conèixer el contingut nutricional en micro i macronutrients, i els paràmetres fisicoquímics de l’aliment o realitza estudis en humans com a darrer pas per a la validació científica d’un aliment funcional.



daniel Blabia says:
Víctor Fernàndez Sanza says:
Xavier says: